http://cikmimieayunieblogspot.com.
my blogger
Hot Myspace Generators

Followers

Saturday, March 24, 2012

holla.......

Posted by Cik Mimie Ayunie at 9:58 PM 0 comments
wahhh rindunye at korang......hampir6 bulan x on blog awww~pape pown CMA arini nk kongsi satu crita.....bnda niy korang mesti ade.cuuma banyak atau kurang je...ehheheh tau ape die?DUIT la...uhuhuuhu
alangkah seronok jikalau kita mempunyai duit yang bnyak kan? pehhhhh...ari2 x payah pk sal duit..mcm skunk niy...nak ape kna tgu gaji..hadoiiiii koyak3....oke cuba korang tgok pic bawah niy:

meh CMA zooM kan..


owchhhh...niy la acc bank CMA hahahah(mmg la kowang kena tipu)
hahahahahhahahahahahah.....


PIC niyCMA copy at satu laman web sesawang...tgok jew pic niypehhhh...dala tgh xde MONEY3..hahahha ingat" had pengeluaran/ pindahan hanya tdak melebihi 3000.."
rase nak berangan lama2 lak..^.^,, HBY? kbai~


















Sunday, December 11, 2011

Ikan Kerapu Berharga RM16000!

Posted by Cik Mimie Ayunie at 11:32 PM 0 comments

Inilah yang dinamakan rezeki,di Miri,Sarawak.Seorang nelayan tidak menyangka memperoleh wang sebanyak RM16,000 selepas kejayaan menangkap seekor kerapu gergasi semalam.
Ikan seberat 200 kilogram (kg) itu dipercayai ditangkap menggunakan pukat kira-kira tujuh batu nautika dari pantai Miri, Sarawak.Kejayaan menangkap ikan itu menarik perhatian ramai termasuk seorang pemilik restoran yang membelinya pada harga RM16,000.
Spesies kerapu gergasi yang turut dipanggil sebagai kertang itu mampu membesar sehingga dua meter panjang dengan berat 400 kilogram dan mempunyai nilai pasaran mencecah RM70 sekilogram.

10 Bandar Dan Kampung Yang Unik

Posted by Cik Mimie Ayunie at 11:24 PM 0 comments

1. Kampung yang mempunyai penduduk hanya seorang


Don Sammons, 60,  tinggal di dalam sebuah desa aneh yang hanya berpenduduk 1 orang, iaitu dirinya sahaja.
Buford terletak di Wyoming, Colorado, daerah tanah tinggi dengan suhu rendah terlebih di musim dingin. Desa ini telah ditinggalkan oleh seluruh penghuninya yang memilih untuk tinggal di tempat lain untuk mencari penghidupan yang lebih baik kerana merasa wilayah ini tidak akan dapat berkembang. Namun tidak demikian dengan Sammons yang  tetap tinggal di sana walaupun seorang diri.
Sammons meninggalkan Los Angeles tahun 1980 bersama isteri dan anaknya dan memilih menetap di Buford yang ketika itu masih dihuni oleh sekitar 2,000 orang pekerja landasan kereta api. Setelah isterinya meninggal 15 tahun lalu, anaknya yang kini berusia 26 tahun pun memilih untuk pindah ke kota Colorado.
Sammons mengelola sendiri sebuah stesen minyak kecil dan sebuah kedai runcit untuk melayani mereka yang singgah dalam perjalanan. “Dalam sehari kedai saya boleh dikunjungi 1,000 orang di musim panas, namun menurun hingga 100 orang saja di musim dingin,” kata Sammons yang mengakui dirinya sebagai raja di Buford.

2. Kampung tanpa jalanraya

Kampung Giethoorn di Holland adalah sebuah kampung yang aneh dan unik. Tidak ada satu jalanraya pun di situ. Yang ada hanyalah laluan air dan laluan untuk berbasikal. Manakala pelawat-pelawat ke sini pula digalakkan menyewa bot eletrik senyap yang digelar ‘Whisper Boat’.


3. Kampung yang dipenuhi dengan orang-orang kerdil



Kampung ini digelar dengan nama ‘Dwarf Empire’ , terletak bersebelahan Bukit Xishan, 40km ke barat Kunming, Wilayah Yunnan, China. Orang-orang kerdil yang lebih dari 100 orang itu disediakan rumah yang berbentuk seperti cendawan untuk tinggal.
Ianya dijadikan sebagai taman tema untuk menarik pengunjung dan membuat duit.  Seumpama orang-orang kerdil dalam cerita ‘Gulliver’s Travel’, cuma mereka tidak sehalus orang-orang halus dalam cerita dongeng itu.
Ia ditubuhkan pada bulan Mei 2009 oleh Chen Mingjing, seorang usahawan elektronik dan hartanah yang berjaya, serta pengerusi Tunnan Jiacui Yundi Biotechnology Co Ltd. Ianya sebenarnya adalah salah satu daripada tiga bahagian – iaitu Dwarf Empire, Butterfly Park, dan Space-time Square.
4. Bandar sampah
Bandar ini dikenali sebagai ‘Garbage City’ terletak di luar Kaherah (Cairo), Mesir. Ia dihuni oleh masyarakat pekerja yang dipanggil Zabbaleen, yang secara peribadi mengumpul, menyusun, mengguna semula, menjual semula atau sebaliknya repurpose sisa buangan Kaherah.



5. Kampung dengan penduduk berjari macam ketam
Sebuah perkampungan yang penduduknya mengalami kelainan fizik ditemui di Dusun Ulutaue, Desa Mario, daerah Mare, Bone, Sulawesi Selatan. Di sana, puluhan penduduknya menderita kelainan di jari kaki dan tangan. Mulai dari yang lanjut usia hingga bawah lima tahun, jari-jari mereka terbelah menjadi dua hingga mirip sepit ketam.
Walaupun begitu, mereka tak pernah malu dengan warga kampung lain. Bahkan hal ini sudah menjadi hal biasa seperti takdir mereka. Boleh jadi, keanehan tersebut terjadi lantaran gizi pemakanan yang kurang sejak usia dalam kandungan. Maklumlah, pekerjaan mereka sehari-hari hanyalan nelayan. Ironisnya, hingga sekarang belum satu pun pasukan perubatan atau kerajaan dengan tepat meneliti bahkan mengubati para penduduk di kampung itu.
Akibat keanehan pada jari-jari mereka, sebahagian penduduk kampung lain ada yang merasa jijik bergaul dengan mereka. Tak hanya itu, perkampungan mereka pun diberi sebutan ‘Kampung Manusia Ketam’ oleh penduduk setempat.
6. Kampung berpenduduk Poligami



Dalam undang-undang Amerika, berpoligami adalah satu kejahatan. Tetapi bagi 1,200 penduduk Centennial Park, iaitu sebuah kampung kecil di Colorado Arizona, berpoligami menjadi impian. Bahkan para gadis justeru ingin berbahagi suami saat menikah kelak. Sekitar 1200 penduduk Centennial Park, kampung kecil berhampiran Colorado, menunjukkan bahawa mereka berpoligami juga dengan alasan sendiri. Berbeza dengan majoriti warga AS, mereka menyebut komunitinya All-American Families (Keluarga Amerika Seluruhnya), dalam erti sebenarnya.
Seperti Ariel Hammon, 32, yang menikahi Helen, 30, yang memberinya tujuh orang anak, kemudian menikahi Lisa, 20, yang memberinya dua anak. Bagi Ariel dan dua isterinya berpoligami bererti menambah tenaga kerja untuk membangun rumah-rumah baru. “Warga di Centennial Park pernah membangun rumah baru berhampiran rumah induk hanya dalam waktu dua hari. Itu kerana ramai anak, banyak sukarelawan,” kata Ariel kepada ABCNews.
Cemburu kerana cinta berbelah bagi?  “Kami tidak pernah memikirkannya, justeru ini yang saya impikan sejak dulu,” kata Helen, bekas siswa Ariel seperti halnya Lisa. “Saya tidak ada masalah Ariel sudah menikah, itu saya anggap bonus,” tambah Lisa.
Beberapa penduduk yang ditanya soal seks, mengaku rimas. Menurut mereka, para remaja tetap menjaga keperawanan dan dilarang berciuman sebelum menikah. Dan di tengah keruntuhan moral akibat merebaknya seks bebas di AS, Centennial Park cenderung tertutup dan curiga dengan orang asing. “Kerana agama melarang (seks sebelum menikah),” kata seorang penduduk.
Ariel juga menilai program Big Love di televisyen HBO yang menggambarkan intrik, kecemburuan dan saling menjatuhkan antara para isteri, bukan kenyataan sebenarnya. Ariel menilai yang terpenting adalah menjaga keutuhan rumah tangga dan mengasuh anak-anak sehingga seks bukan prioriti. “Untuk seks, harus mencuri waktu kerana ramai anak di rumah. Tetapi seks adalah ekspresi cinta, banyak cinta di tempat ini,” kata Ariel.
7. Kampung yang penduduknya hidup tanpa air bersih

Lebih dari 40 tahun penduduk Pedukuhan Wangon, Desa Kubangsari, daerah Ketanggungan, Kabupaten Brebes, Jawa Tengah, hidup tanpa air bersih. Mereka merasa hidup tak layak di negara merdeka. Kampung yang berpenduduk lebih dari 2,255 orang ini hidup tanpa air bersih.
Air bersih bagaikan barang yang sulit diperolehi. Sementara kerajaan seolah menutup mata terhadap kesulitan warganya itu.
Konon katanya, kampung ini kena kutukan kerana ada seorang nenek yang meminta air minum dari warga kampung tapi tidak ada yang berikan.
8. Kampung tanpa katil
Dusun Kasuran adalah salah satu dusun yang ada di desa Margodadi, daerah Seyegan, Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Indonesia.. Sepintas lalu memang tidak berbeza dengan dusun yang lain, tapi satu hal yang membezakan adalah majoriti penduduknya tidak tidur di atas katil.
Tradisi ini sudah berlangsung turun-temurun sejak zaman nenek moyang, dan tidak cuma ditaati oleh orang-orang yang sudah sepuh, tapi juga orang-orang muda dan anak-anak. Majoriti penduduk tidur hanya beralaskan tikar atau tilam yang tidak ada katilnya.
Kampung Kandovan yang dikorek pada batu-batu dan membentuk seperti gua-gua ini terletak di timur Azerbaijan, 60km dari bandar Tabriz,  Iran.  Kampung ini dikatakan berusia lebih dari 700 tahun.
Banyak rumah-rumah di Kandovan telah diukir dari formasi berbentuk kon asli dibuat dari abu gunung berapi yang dimampatkan.
10. Kampung dengan 100 lebih Kembar Seiras
Kampung Kodinhi di daerah Malappuram, Kerala, India ini dikenali juga sebagai ‘wonderland of twins’. Tidak hairan jika guru di sekolah itu mendapat tugas tambahan untuk menghafal muridnya satu per satu. Kedua puluh pasang anak kembar itu berjenis kelamin sama dan merupakan kembar seiras. Para guru kerap salah ketika menyapa nama mereka. Apalagi setiap pasang anak kembar hanya dibezakan dengan belahan rambut.
Salah satu pasangan kembar mengatakan, tanda lahir di leher merupakan salah satu pembeza mereka. Selebihnya mereka hampir sama. Penduduk kampung Kodinhi yang majoriti muslim juga mengatakan, keberadaan anak kembar di kampung itu bukan hal yang aneh. Mereka menganggapnya sebagai hal istimewa yang dianugerahkan oleh Sang Pencipta.
Kebanyakan anak kembar juga lahir di hospital yang sama. Menurut gynaecologist hospital setempat, selama 10 tahun dia bekerja tercatat ada 100 hingga 150 kembar. Lima atau enam di antaranya kembar tiga. Kenyataan itu melahirkan misteri yang mengundang untuk diteliti lebih lanjut.
INFO LANJUT:
http://wootmedia.my/10-bandar-dan-kampung-yang-unik/

tahukah anda mengenai (mekah)?

Posted by Cik Mimie Ayunie at 11:05 PM 0 comments


1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.
2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.
3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.
4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.
5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.
6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.
7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.
8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.
9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.
10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.
12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.
13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.
14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

Saturday, December 10, 2011

sayang AMIRUL FIKRI...

Posted by Cik Mimie Ayunie at 5:15 AM 0 comments

sayang..sayang ingat lagi tak surat cinta yang bie bagi at abby dulu???uhuuhuhuh
sweettt sangat bila kenagkan balik time uh..hehehheheh...walaupon kita selalu gadoh..
bie tetap ade perangai romentik...heheh tat's why abby sayang at b tau...

skunk abby nak post at blog niy...abby nak share ngan kwan2..ape itu erti cinta ..
bagi bie....<3

surat pertama:

bismillahhirohmannirrohim...=)

Abby tersayang...
   b harap mase abby bace surai niy bukan kat hadapan b..ab..b nak ab tau yang b sayang glew batak kat ab..b tau b x sehensem ex2 ab yang dulu..tapi b nak ab tau yang b x pernah rase menyesal pon bercinta ngan ab....setiap hari rasa sayang dan cinta b sentiase bertambah  kat ab...walaupon ab degil. b x tau napeb bole bertahan dengan perangai ab..mungkin ab rimas ngan perangai b...tp b nak ab tau yang b suke di manje kat ab...saje nak mengedik at dalam surat lak....
muah..sayang ab....
love umie...

                                           yang mencintaimu...
                                             amirul fikri
23 may 20ll





surat kedua:

assalammualaikum......

ke hadapan awek aku yang bernama umie..nie nak bagitau yangb sayang sangat2 kat umie...tujuan b tulis surat nier nak tunjukkan la yang b nier sayang gler batak kat ab kan...hahhaha..=)..nak bagitau something..penat karang nier...jika kita mencintai seseorang,kita akan sentiase mendoakannya walaupon dia tidak berada disisi kita.tuhan memberi kita dua kaki umtuk berjalan,dua mata untuk melihat.tetapi mengapa tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita?? kerana tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya.itulah namanya cinta,,jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba..jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakanya.cinta  datang  kepada orang yang masih mempunyai harapan,walaupon mereka telah dikecewakan..kepada mereka yang masih percaya,walaupon mereka telah dikhianati.kepada mereka yang masih ingin mencintai ,walaupon mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia..lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya.sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu,sekarang selagi ada hayatnya.mungkin tuhan mengiginkan kita bertemu dan bercinta,dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat,kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu. cinta dapat  mengubah pahit menjadi manis,debuberalih emas,keruh menjadi bening,sakit menjadi sembuh,penjaramenjadi telaga,derita menjadi nikmat,dan kemarahan menjadi rahmat ,sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintimu,tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya,seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seseorang gadis,ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah.kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari,hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti bagimu,hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkanya ia pergi,kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati,sehinggalah kamu kehilanganya,pada saat itu,tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagi

tolonglah la ambil iktibar dalam aper yang b karang nier k,sayang??
wasalam....  


                                           yang mencintaimu:
                                              amirul fkri  
end =)


Saturday, August 13, 2011

farewell

Posted by Cik Mimie Ayunie at 7:33 AM 0 comments

 lame tol x update blog..
banyak nak cik mimie cite at sini..
KISAH FAREWELL~

sedih kowt  tinggalkan hostel...banyak kenangan ade at sane..
kawan2....ermmm...kawan yang rapat2 tuu semua dok jauh2..
da rase sunyi bila masing2 da x de...
apetah lagi time Senior yng rpat dulu bla..
ermm...sodeh x sudah2...terase rumah tu cik dok sorang2..
x de sape2..arghhh~ 

kenape lah perlu ade perpisahan..cewahh~hahha
tapi tollah...bila da kawan jauh2..bosan tu melampau2..
dulu bole lah  lepak luar...ermm
skunk???
dok umah jew lah beb...

farewell ari tu..cik de wat persembahan tarian joget
hhehehhe..syokkkkk`
lagu "joget ta sudah" by siti...
ermmm..kelakar2 cik le lak wat silap first2 step..
mmg malu beb time tuu..x pe2 cik dapat kawal lagi audience ..hehheh
first persebahan
time tuuu..hehehhe tapi x pe..
kawan2 still wat catik..hahha terutame si bella.
.                                                                                                                                 hehehehhahhahauhuhukakkakakaikikikikii..^^


tegok tuu die..hehhehe...supep beb..
walau pon ko x suke menari..tapi bole lah~~
hehhehe...haa...
sebelah bell tu..eyra...
die tu mmg penari lemah gemalai..hehhehe...
lenggok die..pehhh~comey loteh..hehhehe
bole wat jatuh cinta...hhhhhaha.. berbisa tuu..^^


uhuhu.....mcm2..tapi sodeh lah 
bila sir barath CEO kolej bagi speech ..
ermmm..na nagis die buatnye... xpena die menyanyi time
 tuu lak die nyanyi..tok kite owang..ermm
bia lah die..bkan knal aku pon..hahha...

beralih kepada kite owang yang tngah lapo niy...
x sabo2.nak makan...ermmm
bila da bagi mkn..mmg owang pertame si natrah ah..hehehhe
die jew yang wat kan aku selera nak mam..
nyummm2



tgok tu bell...kan cik da ckap die lapa tuu~
hehhehe



                                                                                            cakkk~ niy eyra...sopan jew,,,padal..
                                                                                                    rmm lapa gak tu...hehehhe
                                                         
                                                          ha..niy mas...mcm owng arab da cik tgok..
ya habibi2..heheh

hahha tu cik..sopan jew mkn..
hhhahah sbb..mmg cik swoh si mas snap kan pic pon..
tu yang sopan tu heheh











 Abis..<3


















Monday, May 2, 2011

15 BLOG PILIHAN CIK MIMIE..^^

Posted by Cik Mimie Ayunie at 10:39 PM 0 comments
 HA....niy blog dak umah aq..(along)
blog die niy kisah love2 die lah pelagi...
uhuhuhuhu ngan kisah hidup die...
<3 tgok lah...^^




blog niy mmg popular at pengemar blog2..
ngan owang nyer yang manis,cantik...
isi kandunggan blog yang best...
x cayer kan?tgok arrrr..


  cumil kan blog niy...sesweet orang nyer....uhuhu


blog niy kearah gurlly..^^
cumil gak....bnyak kesah mengenai 
kawan3 die,



fatin liyana.....sape x kenal die niy kan....
mempunyai follower mencecah 2++++ kowt..
pehhh...dengan kisah2 die yang suke bejalan tuuu...
pic2 yang cantik....sape yang x nak follow die kan...^^



daniel adie,....antara jejaka hot gituU..heheheh
sampaikan ada yang menyamar sebagai die at FB tau...
hehehhehehe......orang hensem kan.....



walaupon name die sekadar budak laki sebelah pintu..
jagan main2....pernah masuk REMAJA tau...heheheheh...
klo nak tgok page die...amik link niy

cumillllllllllllll~sangt tau blog die..hehehhe
sampai x tau nak ckap pe...




ha~...aidilzakaria...blog die niy mmg unik...
smart...lain dari blog orang lain....kekemasan blog ni cantik...
kalah mcm blog owang pompuan..hahah terutama blog cik sendiri..hehehhe


blog niy...mengenai contact lanes "mata"


huda luna hussin al-sagoff..hehehhe ssh benoO den nak ckap niy...
die niy cumil tau...mcam arab2 gitu face die...heheh


antara blog cumil...cumill..cumill...
arghhh~hahahahhax tau da na ckap..heheh
ishhh tgk ar sendiri...


what do u think??cantik kan?ngan owang nyer cmil...
blog niy mengesahkan tentang perihal peribadi nya,,,


satu blog lagi yang cumil...neddy nadia...hehehh


cube usha blog niy....cantik ...like a "model arab"heheheh




amacam?????ape lagi usha lah^^




Saturday, March 24, 2012

holla.......

Posted by Cik Mimie Ayunie at 9:58 PM 0 comments
wahhh rindunye at korang......hampir6 bulan x on blog awww~pape pown CMA arini nk kongsi satu crita.....bnda niy korang mesti ade.cuuma banyak atau kurang je...ehheheh tau ape die?DUIT la...uhuhuuhu
alangkah seronok jikalau kita mempunyai duit yang bnyak kan? pehhhhh...ari2 x payah pk sal duit..mcm skunk niy...nak ape kna tgu gaji..hadoiiiii koyak3....oke cuba korang tgok pic bawah niy:

meh CMA zooM kan..


owchhhh...niy la acc bank CMA hahahah(mmg la kowang kena tipu)
hahahahahhahahahahahah.....


PIC niyCMA copy at satu laman web sesawang...tgok jew pic niypehhhh...dala tgh xde MONEY3..hahahha ingat" had pengeluaran/ pindahan hanya tdak melebihi 3000.."
rase nak berangan lama2 lak..^.^,, HBY? kbai~


















Sunday, December 11, 2011

Ikan Kerapu Berharga RM16000!

Posted by Cik Mimie Ayunie at 11:32 PM 0 comments

Inilah yang dinamakan rezeki,di Miri,Sarawak.Seorang nelayan tidak menyangka memperoleh wang sebanyak RM16,000 selepas kejayaan menangkap seekor kerapu gergasi semalam.
Ikan seberat 200 kilogram (kg) itu dipercayai ditangkap menggunakan pukat kira-kira tujuh batu nautika dari pantai Miri, Sarawak.Kejayaan menangkap ikan itu menarik perhatian ramai termasuk seorang pemilik restoran yang membelinya pada harga RM16,000.
Spesies kerapu gergasi yang turut dipanggil sebagai kertang itu mampu membesar sehingga dua meter panjang dengan berat 400 kilogram dan mempunyai nilai pasaran mencecah RM70 sekilogram.

10 Bandar Dan Kampung Yang Unik

Posted by Cik Mimie Ayunie at 11:24 PM 0 comments

1. Kampung yang mempunyai penduduk hanya seorang


Don Sammons, 60,  tinggal di dalam sebuah desa aneh yang hanya berpenduduk 1 orang, iaitu dirinya sahaja.
Buford terletak di Wyoming, Colorado, daerah tanah tinggi dengan suhu rendah terlebih di musim dingin. Desa ini telah ditinggalkan oleh seluruh penghuninya yang memilih untuk tinggal di tempat lain untuk mencari penghidupan yang lebih baik kerana merasa wilayah ini tidak akan dapat berkembang. Namun tidak demikian dengan Sammons yang  tetap tinggal di sana walaupun seorang diri.
Sammons meninggalkan Los Angeles tahun 1980 bersama isteri dan anaknya dan memilih menetap di Buford yang ketika itu masih dihuni oleh sekitar 2,000 orang pekerja landasan kereta api. Setelah isterinya meninggal 15 tahun lalu, anaknya yang kini berusia 26 tahun pun memilih untuk pindah ke kota Colorado.
Sammons mengelola sendiri sebuah stesen minyak kecil dan sebuah kedai runcit untuk melayani mereka yang singgah dalam perjalanan. “Dalam sehari kedai saya boleh dikunjungi 1,000 orang di musim panas, namun menurun hingga 100 orang saja di musim dingin,” kata Sammons yang mengakui dirinya sebagai raja di Buford.

2. Kampung tanpa jalanraya

Kampung Giethoorn di Holland adalah sebuah kampung yang aneh dan unik. Tidak ada satu jalanraya pun di situ. Yang ada hanyalah laluan air dan laluan untuk berbasikal. Manakala pelawat-pelawat ke sini pula digalakkan menyewa bot eletrik senyap yang digelar ‘Whisper Boat’.


3. Kampung yang dipenuhi dengan orang-orang kerdil



Kampung ini digelar dengan nama ‘Dwarf Empire’ , terletak bersebelahan Bukit Xishan, 40km ke barat Kunming, Wilayah Yunnan, China. Orang-orang kerdil yang lebih dari 100 orang itu disediakan rumah yang berbentuk seperti cendawan untuk tinggal.
Ianya dijadikan sebagai taman tema untuk menarik pengunjung dan membuat duit.  Seumpama orang-orang kerdil dalam cerita ‘Gulliver’s Travel’, cuma mereka tidak sehalus orang-orang halus dalam cerita dongeng itu.
Ia ditubuhkan pada bulan Mei 2009 oleh Chen Mingjing, seorang usahawan elektronik dan hartanah yang berjaya, serta pengerusi Tunnan Jiacui Yundi Biotechnology Co Ltd. Ianya sebenarnya adalah salah satu daripada tiga bahagian – iaitu Dwarf Empire, Butterfly Park, dan Space-time Square.
4. Bandar sampah
Bandar ini dikenali sebagai ‘Garbage City’ terletak di luar Kaherah (Cairo), Mesir. Ia dihuni oleh masyarakat pekerja yang dipanggil Zabbaleen, yang secara peribadi mengumpul, menyusun, mengguna semula, menjual semula atau sebaliknya repurpose sisa buangan Kaherah.



5. Kampung dengan penduduk berjari macam ketam
Sebuah perkampungan yang penduduknya mengalami kelainan fizik ditemui di Dusun Ulutaue, Desa Mario, daerah Mare, Bone, Sulawesi Selatan. Di sana, puluhan penduduknya menderita kelainan di jari kaki dan tangan. Mulai dari yang lanjut usia hingga bawah lima tahun, jari-jari mereka terbelah menjadi dua hingga mirip sepit ketam.
Walaupun begitu, mereka tak pernah malu dengan warga kampung lain. Bahkan hal ini sudah menjadi hal biasa seperti takdir mereka. Boleh jadi, keanehan tersebut terjadi lantaran gizi pemakanan yang kurang sejak usia dalam kandungan. Maklumlah, pekerjaan mereka sehari-hari hanyalan nelayan. Ironisnya, hingga sekarang belum satu pun pasukan perubatan atau kerajaan dengan tepat meneliti bahkan mengubati para penduduk di kampung itu.
Akibat keanehan pada jari-jari mereka, sebahagian penduduk kampung lain ada yang merasa jijik bergaul dengan mereka. Tak hanya itu, perkampungan mereka pun diberi sebutan ‘Kampung Manusia Ketam’ oleh penduduk setempat.
6. Kampung berpenduduk Poligami



Dalam undang-undang Amerika, berpoligami adalah satu kejahatan. Tetapi bagi 1,200 penduduk Centennial Park, iaitu sebuah kampung kecil di Colorado Arizona, berpoligami menjadi impian. Bahkan para gadis justeru ingin berbahagi suami saat menikah kelak. Sekitar 1200 penduduk Centennial Park, kampung kecil berhampiran Colorado, menunjukkan bahawa mereka berpoligami juga dengan alasan sendiri. Berbeza dengan majoriti warga AS, mereka menyebut komunitinya All-American Families (Keluarga Amerika Seluruhnya), dalam erti sebenarnya.
Seperti Ariel Hammon, 32, yang menikahi Helen, 30, yang memberinya tujuh orang anak, kemudian menikahi Lisa, 20, yang memberinya dua anak. Bagi Ariel dan dua isterinya berpoligami bererti menambah tenaga kerja untuk membangun rumah-rumah baru. “Warga di Centennial Park pernah membangun rumah baru berhampiran rumah induk hanya dalam waktu dua hari. Itu kerana ramai anak, banyak sukarelawan,” kata Ariel kepada ABCNews.
Cemburu kerana cinta berbelah bagi?  “Kami tidak pernah memikirkannya, justeru ini yang saya impikan sejak dulu,” kata Helen, bekas siswa Ariel seperti halnya Lisa. “Saya tidak ada masalah Ariel sudah menikah, itu saya anggap bonus,” tambah Lisa.
Beberapa penduduk yang ditanya soal seks, mengaku rimas. Menurut mereka, para remaja tetap menjaga keperawanan dan dilarang berciuman sebelum menikah. Dan di tengah keruntuhan moral akibat merebaknya seks bebas di AS, Centennial Park cenderung tertutup dan curiga dengan orang asing. “Kerana agama melarang (seks sebelum menikah),” kata seorang penduduk.
Ariel juga menilai program Big Love di televisyen HBO yang menggambarkan intrik, kecemburuan dan saling menjatuhkan antara para isteri, bukan kenyataan sebenarnya. Ariel menilai yang terpenting adalah menjaga keutuhan rumah tangga dan mengasuh anak-anak sehingga seks bukan prioriti. “Untuk seks, harus mencuri waktu kerana ramai anak di rumah. Tetapi seks adalah ekspresi cinta, banyak cinta di tempat ini,” kata Ariel.
7. Kampung yang penduduknya hidup tanpa air bersih

Lebih dari 40 tahun penduduk Pedukuhan Wangon, Desa Kubangsari, daerah Ketanggungan, Kabupaten Brebes, Jawa Tengah, hidup tanpa air bersih. Mereka merasa hidup tak layak di negara merdeka. Kampung yang berpenduduk lebih dari 2,255 orang ini hidup tanpa air bersih.
Air bersih bagaikan barang yang sulit diperolehi. Sementara kerajaan seolah menutup mata terhadap kesulitan warganya itu.
Konon katanya, kampung ini kena kutukan kerana ada seorang nenek yang meminta air minum dari warga kampung tapi tidak ada yang berikan.
8. Kampung tanpa katil
Dusun Kasuran adalah salah satu dusun yang ada di desa Margodadi, daerah Seyegan, Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Indonesia.. Sepintas lalu memang tidak berbeza dengan dusun yang lain, tapi satu hal yang membezakan adalah majoriti penduduknya tidak tidur di atas katil.
Tradisi ini sudah berlangsung turun-temurun sejak zaman nenek moyang, dan tidak cuma ditaati oleh orang-orang yang sudah sepuh, tapi juga orang-orang muda dan anak-anak. Majoriti penduduk tidur hanya beralaskan tikar atau tilam yang tidak ada katilnya.
Kampung Kandovan yang dikorek pada batu-batu dan membentuk seperti gua-gua ini terletak di timur Azerbaijan, 60km dari bandar Tabriz,  Iran.  Kampung ini dikatakan berusia lebih dari 700 tahun.
Banyak rumah-rumah di Kandovan telah diukir dari formasi berbentuk kon asli dibuat dari abu gunung berapi yang dimampatkan.
10. Kampung dengan 100 lebih Kembar Seiras
Kampung Kodinhi di daerah Malappuram, Kerala, India ini dikenali juga sebagai ‘wonderland of twins’. Tidak hairan jika guru di sekolah itu mendapat tugas tambahan untuk menghafal muridnya satu per satu. Kedua puluh pasang anak kembar itu berjenis kelamin sama dan merupakan kembar seiras. Para guru kerap salah ketika menyapa nama mereka. Apalagi setiap pasang anak kembar hanya dibezakan dengan belahan rambut.
Salah satu pasangan kembar mengatakan, tanda lahir di leher merupakan salah satu pembeza mereka. Selebihnya mereka hampir sama. Penduduk kampung Kodinhi yang majoriti muslim juga mengatakan, keberadaan anak kembar di kampung itu bukan hal yang aneh. Mereka menganggapnya sebagai hal istimewa yang dianugerahkan oleh Sang Pencipta.
Kebanyakan anak kembar juga lahir di hospital yang sama. Menurut gynaecologist hospital setempat, selama 10 tahun dia bekerja tercatat ada 100 hingga 150 kembar. Lima atau enam di antaranya kembar tiga. Kenyataan itu melahirkan misteri yang mengundang untuk diteliti lebih lanjut.
INFO LANJUT:
http://wootmedia.my/10-bandar-dan-kampung-yang-unik/

tahukah anda mengenai (mekah)?

Posted by Cik Mimie Ayunie at 11:05 PM 0 comments


1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.
2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.
3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.
4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.
5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.
6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.
7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.
8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.
9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.
10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.
12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.
13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.
14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

Saturday, December 10, 2011

sayang AMIRUL FIKRI...

Posted by Cik Mimie Ayunie at 5:15 AM 0 comments

sayang..sayang ingat lagi tak surat cinta yang bie bagi at abby dulu???uhuuhuhuh
sweettt sangat bila kenagkan balik time uh..hehehheheh...walaupon kita selalu gadoh..
bie tetap ade perangai romentik...heheh tat's why abby sayang at b tau...

skunk abby nak post at blog niy...abby nak share ngan kwan2..ape itu erti cinta ..
bagi bie....<3

surat pertama:

bismillahhirohmannirrohim...=)

Abby tersayang...
   b harap mase abby bace surai niy bukan kat hadapan b..ab..b nak ab tau yang b sayang glew batak kat ab..b tau b x sehensem ex2 ab yang dulu..tapi b nak ab tau yang b x pernah rase menyesal pon bercinta ngan ab....setiap hari rasa sayang dan cinta b sentiase bertambah  kat ab...walaupon ab degil. b x tau napeb bole bertahan dengan perangai ab..mungkin ab rimas ngan perangai b...tp b nak ab tau yang b suke di manje kat ab...saje nak mengedik at dalam surat lak....
muah..sayang ab....
love umie...

                                           yang mencintaimu...
                                             amirul fikri
23 may 20ll





surat kedua:

assalammualaikum......

ke hadapan awek aku yang bernama umie..nie nak bagitau yangb sayang sangat2 kat umie...tujuan b tulis surat nier nak tunjukkan la yang b nier sayang gler batak kat ab kan...hahhaha..=)..nak bagitau something..penat karang nier...jika kita mencintai seseorang,kita akan sentiase mendoakannya walaupon dia tidak berada disisi kita.tuhan memberi kita dua kaki umtuk berjalan,dua mata untuk melihat.tetapi mengapa tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita?? kerana tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya.itulah namanya cinta,,jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba..jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakanya.cinta  datang  kepada orang yang masih mempunyai harapan,walaupon mereka telah dikecewakan..kepada mereka yang masih percaya,walaupon mereka telah dikhianati.kepada mereka yang masih ingin mencintai ,walaupon mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia..lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya.sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu,sekarang selagi ada hayatnya.mungkin tuhan mengiginkan kita bertemu dan bercinta,dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat,kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu. cinta dapat  mengubah pahit menjadi manis,debuberalih emas,keruh menjadi bening,sakit menjadi sembuh,penjaramenjadi telaga,derita menjadi nikmat,dan kemarahan menjadi rahmat ,sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintimu,tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya,seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seseorang gadis,ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah.kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari,hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti bagimu,hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkanya ia pergi,kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati,sehinggalah kamu kehilanganya,pada saat itu,tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagi

tolonglah la ambil iktibar dalam aper yang b karang nier k,sayang??
wasalam....  


                                           yang mencintaimu:
                                              amirul fkri  
end =)


Saturday, August 13, 2011

farewell

Posted by Cik Mimie Ayunie at 7:33 AM 0 comments

 lame tol x update blog..
banyak nak cik mimie cite at sini..
KISAH FAREWELL~

sedih kowt  tinggalkan hostel...banyak kenangan ade at sane..
kawan2....ermmm...kawan yang rapat2 tuu semua dok jauh2..
da rase sunyi bila masing2 da x de...
apetah lagi time Senior yng rpat dulu bla..
ermm...sodeh x sudah2...terase rumah tu cik dok sorang2..
x de sape2..arghhh~ 

kenape lah perlu ade perpisahan..cewahh~hahha
tapi tollah...bila da kawan jauh2..bosan tu melampau2..
dulu bole lah  lepak luar...ermm
skunk???
dok umah jew lah beb...

farewell ari tu..cik de wat persembahan tarian joget
hhehehhe..syokkkkk`
lagu "joget ta sudah" by siti...
ermmm..kelakar2 cik le lak wat silap first2 step..
mmg malu beb time tuu..x pe2 cik dapat kawal lagi audience ..hehheh
first persebahan
time tuuu..hehehhe tapi x pe..
kawan2 still wat catik..hahha terutame si bella.
.                                                                                                                                 hehehehhahhahauhuhukakkakakaikikikikii..^^


tegok tuu die..hehhehe...supep beb..
walau pon ko x suke menari..tapi bole lah~~
hehhehe...haa...
sebelah bell tu..eyra...
die tu mmg penari lemah gemalai..hehhehe...
lenggok die..pehhh~comey loteh..hehhehe
bole wat jatuh cinta...hhhhhaha.. berbisa tuu..^^


uhuhu.....mcm2..tapi sodeh lah 
bila sir barath CEO kolej bagi speech ..
ermmm..na nagis die buatnye... xpena die menyanyi time
 tuu lak die nyanyi..tok kite owang..ermm
bia lah die..bkan knal aku pon..hahha...

beralih kepada kite owang yang tngah lapo niy...
x sabo2.nak makan...ermmm
bila da bagi mkn..mmg owang pertame si natrah ah..hehehhe
die jew yang wat kan aku selera nak mam..
nyummm2



tgok tu bell...kan cik da ckap die lapa tuu~
hehhehe



                                                                                            cakkk~ niy eyra...sopan jew,,,padal..
                                                                                                    rmm lapa gak tu...hehehhe
                                                         
                                                          ha..niy mas...mcm owng arab da cik tgok..
ya habibi2..heheh

hahha tu cik..sopan jew mkn..
hhhahah sbb..mmg cik swoh si mas snap kan pic pon..
tu yang sopan tu heheh











 Abis..<3


















Monday, May 2, 2011

15 BLOG PILIHAN CIK MIMIE..^^

Posted by Cik Mimie Ayunie at 10:39 PM 0 comments
 HA....niy blog dak umah aq..(along)
blog die niy kisah love2 die lah pelagi...
uhuhuhuhu ngan kisah hidup die...
<3 tgok lah...^^




blog niy mmg popular at pengemar blog2..
ngan owang nyer yang manis,cantik...
isi kandunggan blog yang best...
x cayer kan?tgok arrrr..


  cumil kan blog niy...sesweet orang nyer....uhuhu


blog niy kearah gurlly..^^
cumil gak....bnyak kesah mengenai 
kawan3 die,



fatin liyana.....sape x kenal die niy kan....
mempunyai follower mencecah 2++++ kowt..
pehhh...dengan kisah2 die yang suke bejalan tuuu...
pic2 yang cantik....sape yang x nak follow die kan...^^



daniel adie,....antara jejaka hot gituU..heheheh
sampaikan ada yang menyamar sebagai die at FB tau...
hehehhehehe......orang hensem kan.....



walaupon name die sekadar budak laki sebelah pintu..
jagan main2....pernah masuk REMAJA tau...heheheheh...
klo nak tgok page die...amik link niy

cumillllllllllllll~sangt tau blog die..hehehhe
sampai x tau nak ckap pe...




ha~...aidilzakaria...blog die niy mmg unik...
smart...lain dari blog orang lain....kekemasan blog ni cantik...
kalah mcm blog owang pompuan..hahah terutama blog cik sendiri..hehehhe


blog niy...mengenai contact lanes "mata"


huda luna hussin al-sagoff..hehehhe ssh benoO den nak ckap niy...
die niy cumil tau...mcam arab2 gitu face die...heheh


antara blog cumil...cumill..cumill...
arghhh~hahahahhax tau da na ckap..heheh
ishhh tgk ar sendiri...


what do u think??cantik kan?ngan owang nyer cmil...
blog niy mengesahkan tentang perihal peribadi nya,,,


satu blog lagi yang cumil...neddy nadia...hehehh


cube usha blog niy....cantik ...like a "model arab"heheheh




amacam?????ape lagi usha lah^^




 

CIK MIMIE AYUNIE 1 Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates